V četrtek, 26. februarja, so Slovenske železnice v Ljubljani gostile predstavnike železniških podjetij z območja Zahodnega Balkana. Sestanka so se udeležili generalni direktor Slovenskih železnic Tomaž Schara, generalni direktor Železnic Federacije Bosne in Hercegovine Narcis Džumhur, generalni direktor Železnic Srbije Milovan Marković, izvršni direktor prevoza Železnic Republike Srbske Slobodan Lazarević in član uprave Hrvaških železnic Predrag Zekić.
Slovenske železnice so aktivne v mednarodnem delovanju, in tako so se s predstavniki železniških podjetij z območja Zahodnega Balkana pogovarjale o sodelovanju v regiji s poudarkom na priložnostih, ki so v skupnem interesu. Med njimi: vzpostavljanje interoperabilne železniške infrastrukture, razvoj produktov v tovornem in potniškem prometu, razvoj terminalov, prost dostop do železniške infrastrukture. Izmenjali so informacije o strategiji podjetij, o težavah s katerimi se soočajo v času globalne ekonomske krize ter poudarili, da so še posebej v globalni krizi potrebni skupni ukrepi s katerimi bi železnice povečale svoj tržni delež na petem in desetem koridorju ter prihodke.
Glede na to, da je bil generalni direktor Slovenskih železnic pred kratkim sprejet v 14-članski upravljalni odbor CER-a (Skupnost evropskih železniških prevoznikov in upravljavcev infrastrukture je eno najpomembnejših mednarodnih nedobičkonosnih združenj, ki s svojo močjo in članstvom sodeluje pri oblikovanju politike železniškega prometa v Evropski uniji in zunaj njenih meja), so pogovori stekli tudi v smeri potencialnih možnosti za oblikovanje politično strokovne organizacije za jugovzhodno prometno os katere del je koridor X. Govorili so tudi o tem, kako izrabiti članstvo v mednarodnih organizacijah v prid subjektov v regiji, o skupnih pobudah ali podporah idejam, o projektih in rešitvah, za katere je mogoče pridobiti financiranje znotraj UIC. V teku je izdelava projekta UIC–študije o marketinškem konceptu razvoja mednarodnega tovornega prometa v Jugovzhodni Evropi, katere koordinator so Slovenske železnice. Letos se bo pod okriljem UIC izpeljalo izobraževanje delavcev Železnic Srbije, ki ponujajo storitve potniškega prometa.
Pozornost so usmerili tudi na projekt “25 ur Ljubljana–Halkali”. Slovenske železnice bodo na podlagi pobude poslovnega sveta Pakta stabilnosti za Balkan organizirale testno vožnjo kontejnerskega vlaka Bosporus Europe Express iz Ljubljane do Halkalija (Instanbula) v Turčiji, z namenom, da bi vozni čas vlaka na tej relaciji skrajšali z dosedanjih potrebnih 57 do 64 ur na 37 ur. To bomo dosegli predvsem s posebno organizacijo mejnih postopkov v posameznih državah. Končni cilj je skrajšanje voznega časa vlaka na 25 ur. Pri dosegu tega cilja igra pomembno vlogo posamezna država, z infrastrukturo in mejnimi postopki. Testni vlak bodo Slovenske železnice z železniške postaje Ljubljana slovesno odpremile predvidoma v ponedeljek, 16. marca, ob 8.30. Pri projektu sodelujejo predstavniki železniških podjetij in upravljavcev infrastrukture iz Slovenije, Nemčije, Avstrije, Hrvaške, Srbije, Bolgarije in Turčije ter operaterja Adria Kombi in Kombiverkehr.
Udeleženci dogodka od leve proti desni: Slobodan Lazarević, izvršni direktor prevoza Železnic Republike Srbske, Predrag Zekić, član uprave Hrvaških železnic, Tomaž Schara, generalni direktor Slovenskih železnic, Milovan Marković, generalni direktor Srbskih železnic, Narcis Džumhur, predsednik uprave Železnic federacije Bosne in Hercegovine, Dušan Premo, svetovalec generalnega direktorja Železnic Republike Srbske.