Na Slovenskih železnicah želimo modernizirati potniški vozni park, število potnikov na vlakih Slovenskih železnic se že nekaj let zapored povečuje, lani so vlaki Slovenskih železnic prepeljali kar 16,65 milijona potnikov, kar je za 3,3 odstotke več kot leto prej. Naš cilj je postati nosilec integriranega javnega potniškega prometa v Sloveniji in s tem namenom se tudi odzivamo predstavitvam ponudnikov oziroma proizvajalcem potniških garnitur. Eden izmed proizvajalcev je tudi PESA iz Poljske, ki bo svojo novo tričlensko dizelsko motorno potniško garnituro ATR 220 imelo na ogled v Ljubljani od 18. do 20. marca 2009.
Na podobnih predstavitvah so pri nas svoje potniške garniture že predstavila nekateri uvelčjavljeni proizvajalci, z današnjo predstavitvijo dizelske motorne potniške garniture ATR220 podjetja PESA iz Poljske se je krog morebitnih ponudnikov za naš načrtovani javni razpis še povečal.
Potniška garnitura STR220, SEPA.
Član uprave in direktor marketinga za tuje trga pri podjetju PESA Zygfryd Zurawski in generalni direktor Slovenskih železnic dr. Matija Tasič.
Vozilo tipa ATR220, ki ga proizvaja podjetje SEPA iz Poljske, je enoprostorsko tridelno vozilo in namenjeno za prevoz potnikov v lokalnem prometu. Izdelano je v skladu z evropskimi standardi glede trdnosti, hrupa in protipožarne varnosti, je udobno za potovanje in ima majhen vpliv na okolje. Višina tal pri vstopnih vratih je 60 centimetrov nad robom tirnice, tako da je vstopanje enostavno in udobno. Vozilo je prilagojeno za prevoz invalidnih oseb na vozičkih in oseb z veliko prtljage. Potniški del in strojevodski kabini so klimatizirani, garnitura ima velika okna, je v celoti ergonomsko oblikovana in zasnovana, ima nadzor notranjosti vozila, tri vstopna vrata na vsaki strani, celosten sistem nadzora in diagnostike vozila. Mogoče je speti tri vozila skupaj. Garnituro poganjata dva dizelska motorja, vsak z močjo 382 kW, najvišja hitrost garniture je 120 kilometrov na uro, na eni garnituri je 155 sedežev.
Investicijski program posodobitve potniških zmogljivosti obsega 14 elektromotornih garnitur, 6 dizelskih motornih garnitur in 30 potniških vagonov, predvidena skupna vrednost investicije pa je 164 milijonov evrov (z DDV). S to investicijo želimo posodobiti in razširiti obstoječi vozni park s konkurenčnimi in potnikom prijaznimi voznimi sredstvi, doseči večjo konkurenčnost nacionalnega operaterja na prihodnjem liberaliziranem trgu in ponuditi boljšo kakovost potniških storitev v notranjem in mednarodnem prometu. Naš cilj je postati nosilec integriranega javnega potniškega prometa v Sloveniji.
Odločamo se o nabavi novih motornih garnitur potniškega prometa ter vagonov, ki bodo vozili na glavnih progah V. in X. koridorja. Trenutno vozi po slovenskih progah še sedem Gomulk. Z uvedbo novih hitrih vlakov z nagibno tehniko EMG 310 Pendolino in novih primestnih vlakov EMG 312 Desiro se je stanje na področju železniškega potniškega prometa na glavnih progah po letu 2000 precej izboljšalo. Občutno se je zmanjšala povprečna starost elektromotornih garnitur in povečala kakovost prevoza potnikov.
Z nabavo novih voznih sredstev se bo kakovost storitev v železniškemu potniškemu prometu bistveno povečala. Predvsem je to pomembno zaradi odprtja trga mednarodnim prevoznikom v prihodnosti, ki bi lahko ogrozili ponudbo domačega prevoznika, če ne bomo imeli dovolj sodobnih in kakovostnih voznih sredstev, ki bi zadostila vedno večjim zahtevam uporabnikov prevoznih storitev.
Načrtovana investicija bo imela tudi ugoden vpliv na okolje, saj predpostavljamo, da bodo novi vlaki in sodobni vagoni pritegnili dotedanje uporabnike cestnega prometa, ki se bodo preusmerili s ceste na železnico. Tako bi se tudi bistveno zmanjšali eksterni stroški in onesnaževanje okolja, ki jih povzroča cestni promet.