Na enotirni progi med postajama Prešnica in Hrpelje Kozina je včeraj, 30. septembra, ob 21.40 tovorni vlak naletel na plaz, ki se je sprožil s pobočja nad progo. Lokomotiva vlaka se je zato iztirila s prvo osjo. Šlo je za vlak z železovo rudo iz Kopra, namenjen v avstrijski Linz.
Zaradi plazu je koprska proga trenutno zaprta. Med Koprom in Divačo je organiziran avtobusni prevoz za potnike, tovorni promet pa na koprski progi ne poteka, saj alternative za prevoze tovornih vlakov ni.
Ekipe Slovenskih železnic že odstranjujejo posledice izrednega dogodka. Po razbitju večjih skal in njihovi odstranitvi bo potrebna še strojna regulacija tira. Zato bodo potniki danes predvidoma cel dan med Koprom in Divačo potovali z avtobusi, pri tovornih vlakih pa gre za popoln zastoj in bodo začeli voziti šele po končani sanaciji, ki bo predvidoma končana šele proti koncu današnjega dne.
Dejstvo je, da je enotirna koprska proga edina železniška povezava med koprskim pristaniščem in notranjostjo Slovenije. Gre za odsek, ki ni bistven le za slovensko omrežje, temveč je tudi del najpomembnejših evropskih železniških povezav. Trenutna zmogljivost enotirne proge Divača-Koper je največ 72 potniških in tovornih vlakov na dan v obeh smereh in je že sedaj maksimalno izkoriščena .
Današnja celodnevna zapora enotirne proge povzroča poslovno škodo za tovorni promet Slovenskih železnic, saj SŽ – Tovorni promet ne bo mogel pravočasno izpolniti svojih obveznosti do poslovnih partnerjev v tujini in v Sloveniji. Prevozi v in iz Kopra pomenijo kar 60 odstotkov vseh prevozov SŽ – Tovornega prometa. V prvih osmih mesecih 2013 so Slovenske železnice v Koper in iz njega prepeljale že 6,5 milijona ton tovora. V tem obdobju so se prevozi v luškem tranzitu v primerjavi z istim lanskim obdobjem povečali za 7 odstotkov.
Slovenske železnice si prizadevajo, da bo promet stekel v najkrajšem možnem času in da bodo posledice za uporabnike storitev čim manjše.