S poslovno konferenco z naslovom Prihodnost železnice in njen prispevek k razvoju gospodarstva, ki je potekala v sredo 4. junija, so se začele prireditve ob Dnevih Slovenskih železnic. Konference se je udeležilo več kot dvesto gostov, večinoma poslovnih partnerjev Slovenskih železnic iz tujine in Slovenije. Konferenca, ki je potekala v prostorih GZS v Ljubljani, je bila dobra priložnost za pogovore o načrtih Slovenskih železnic, izhodih iz težav s katerimi se srečuje železniški sektor ter sklepanju novih poslovnih povezav.
Po uvodnih pozdravih gostitelja, direktorja GZS, Roberta Severja in nagovoru ministra za infrastrukturo in prostor, Sama Omerzela je spregovoril generalni direktor SŽ, Dušan Mes. Poudaril je, da je vlaganje v železniško infrastrukturo hkrati tudi vlaganje v razvoj, česar se na Slovenskih železnicah dobro zavedamo. Na ravni države, ki je lastnica železniške infrastrukture, pa je bilo do zdaj narejenega bolj malo je bil še kritičen Dušan Mes. Generalni direktor je zbranim predstavil poslovanje SŽ, ki se že zadnji dve leti bistveno izboljšuje. Lani so SŽ namreč presegle pol milijarde evrov prihodkov, dobiček iz poslovanja pa je znašal dobrih 20 milijonov evrov.
Generalni direktor SŽ, Dušan Mes, med uvodnim nagovorom
O stanju in razvojnih potrebah Slovenskih železnic, Luke Koper in celotnega slovenskega gospodarstva so spregovorili Jelka Šinkovec Funduk in Milan Jelenc, člana poslovodstva SŽ, Andraž Novak, predsednik uprave Luke Koper ter Jože P. Damijan iz Ekonomske fakulteta Univerze v Ljubljani.
Jelka Šikovec Funduk je predstavila stanje železniške infrastrukture v Sloveniji in opozorila da so investicije v železniško infrastrukturo nujne. Večina drugih evropskih držav je svoje železnice dobro opremila za oster konkurenčni boj na mednarodni ravni, Slovenija pa je izredno priložnost, ki se je za to ponujala pred leti, zamudila. Zagotovila je, da poteka vzdrževanje infrastrukture po načrtih in da, kljub nekaterih starejših delih infrastrukture, potniški in tovorni železniški promet potekata nemoteno in predvsem varno. Dodala je še, da so tujih delegacije izrazile veliko občudovanje, da smo na SŽ, po katastrofalnih posledicah žledu, s skupnimi močmi in izjemnimi napori uspeli vzpostaviti promet v samo šestih dneh.
Milan Jelenc je zbranim razložil poslovne kazalnike zadnjih let in povedal, da se tržni delež železnic v kopenskem prometu povečuje. Državi in strateškim odločevalcem je predlagal pogled v prihodnost in pametne odločitve pri prihodnjih načrtih, saj so nekateri odseki prog že dosegli 100 odstotno izkoriščenost (Koper – Divača), drugi pa so že danes izkoriščeni okoli 90 odstotkov (Ljubljana – Jesenice, Divača – Ljubljana).
Predsednik uprave Luke Koper Andraž Novak je opozoril na pomen železniške infrastrukture za delovanje in razvoj luke in odločno podprl gradnjo drugega tira. Jože P. Damijan iz Ekonomske fakulteta je zagovarjal stališče, da so investicije v infrastrukturo predpogoj za gospodarsko rast. Dejal je tudi: »Če bi vložili 1,3 odstotka bruto domačega proizvoda na letni ravni v infrastrukturo, bi BDP ga na drugi strani povečali za 2,8 odstotka in ustvarili 1770 novih delovnih mest«.
Minister za infrastrukturo in prostor, Samo Omerzel
V nadaljevanju poslovne konference sta zagotavljanje železniških storitev po meri kupcev in potnikov predstavila Melita Rozman Dacar, direktorica SŽ – Tovorni promet in Boštjan Koren, direktor SŽ – Potniški promet. Sodelovanje z železnico, prihodnje načrte in pričakovanja o slovenski logistiki pa so predstavili tudi Rok Blenkuš, direktor Sektorja logistike, Petrol, d. d., Robert Zihlavnik, generalni direktor logističnih storitev pri U.S.Steel Kosice, Anne Rohrbach, direktorica evropskih železniških dejavnosti pri STVA in Rok Svetek, direktor družbe Adria Kombi, d. o. o.
Okrogla miza
Poslovna konferenca se je zaključila pozno popoldne z okroglo mizo, na kateri so sodelovali Samo Omerzel, minister za infrastrukturo in prostor RS, Dušan Mes, generalni direktor Slovenskih železnic, d. o. o. , Andraž Novak, predsednik uprave Luke Koper, d. d., Arlene Lovrečič Mikac, direktorica BLG Koper, d. o. o., Tomaž Berločnik, predsednik uprave Petrola, d. d., Rok Blenkuš, direktor Sektorja logistike, Petrol, d. d. in Rok Svetek, direktor družbe Adria Kombi, d. o. o.
Ključni poudarek okrogle mize pa je bil nedvomno to, da vsi od države pričakujejo jasno odločitev o prihodnjih načrtih in predvsem o gradnji drugega tira med Divačo in Koprom. Stanje, ko ni odločitve niti za gradnjo niti proti njej, namreč najmanj koristi Slovenskim železnicam, Luki Koper, njihovim poslovnim partnerjem in tudi celotnemu slovenskemu gospodarstvu.
Nabito polna dvorana Gospodarske zbornice v Ljubljani
