Na slovesnost ob visokem jubileju so se visoki gostje iz Ljubljane pripeljali z muzejskim vlakom. Na včerajšnji dan pred 160 leti so v Trstu slavili odprtje 577 kilometrov železniške proge od Dunaja do Trsta.
Zgraditev 577 kilometrov dolge proge, ki povezuje srednjo Evropo s Sredozemljem, velja za enega največjih gradbenih dosežkov v Evropi. Na progi, polni izjemnih arhitekturnih presežkov, je s svojo mogočnostjo najbolj izstopal 561 metrov dolg in 38 metrov visok Borovniški viadukt. Kot je povedal minister z infrastrukturo Peter Gašperšič je bila železnica največji infrastrukturni projekt avstrijskega cesarstva v 19. stoletju, posodobitev oziroma nadgradnja železniškega omrežja pa je ena od prednostnih nalog zdajšnje slovenske vlade.
Generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes je potrdil, da si Slovenske železnice prizadevajo za čim bolj ekološki, okolju prijazen in čim manj hrupen železniški promet. V ta namen kupujemo večje število novih vlakov, tako potniških kot tovornih, vendar stvari ne gredo čez noč, je še opozoril generalni direktor Slovenskih železnic. Občini Borovnica se je Dušan Mes tudi zahvalil za potrpežljivost v času po žledolomu in ji namenil donacijo 5 tisoč evrov za ureditev otroškega igrišča.
Z muzejskim vlakom se bo jutri mogoče zapeljati tudi na tradicionalni praznik borovnic, ki se bo odprl z borovničevo povorko, na njem pa bodo predstavili pridelavo in predelavo ter nutricionistično in gastronomsko uporabo tega okusnega in zdravega sadeža.