Na Slovenskih železnicah smo danes gostili predsednika državnega zbora dr. Milana Brgleza, predsednika Državnega sveta mag. Mitjo Bervarja, ministra za infrastrukturo dr. Petra Gašperšiča, državnega sekretarja Jureta Lebna, ter predstavnike Mestne občine Ljubljana in Stranke modernega centra.
Sprejel jih je generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes in jim predstavil delovanje skupine SŽ, uspešno prestrukturiranje podjetja ter finančne kazalce in strateške načrte. Govorili so o ključnih projektih Slovenskih železnic, kot sta denimo nakup novih vlakov v Potniškem prometu in strateško povezovanje v Tovornem prometu. Strateška cilja SŽ v potniškem in tovornem prometu sta namreč do leta 2023 na novih, sodobnih, vlakih na leto prepeljati 20 milijonov potnikov ter v tovornem prometu postati najbolj konkurenčni prevoznik od severnojadranskih pristanišč do Srednje Evrope.
Generalni direktor Slovenskih železnic je delegaciji predstavil tudi stališče Slovenskih železnic o drugem tiru, pri čemer je dejal: »Na Slovenskih železnicah sodelujemo v referendumski kampanji zato, ker drugi tir med Divačo in Koprom nujno potrebujemo. Pri tem vprašanju se kot ključno logistično podjetje v Sloveniji ne moremo opredeljevati politično, obstajajo pa jasni razlogi, zakaj drugi tir potrebujemo čim prej. Lani smo na enotirni progi med Divačo in Koprom prepeljali v povprečju več kot 90 vlakov na dan in okrog 12 milijonov ton tovora, letos pa se bo na tej progi količina tovora povečala še za 12 odstotkov. Povprečna izkoriščenost proge med Divačo in Koprom je bila po metodologiji UIC lani 97,4 %, v prvem polletju letos pa več kot 100 %. Na Slovenskih železnicah se zavzemamo, da bi bil drugi tir zgrajen čim hitreje in čim bolj racionalno.«
Generalni direktor se je visokim gostom zahvalil in pojasnil, da je bilo uspešno prestrukturiranje Slovenskih železnic mogoče tudi zaradi podpore lastnika – Republike Slovenije. Ta je v zadnjih petih letih v železniško infrastrukturo vložila milijardo evrov, še eno milijardo pa bo v prihodnjih petih letih.
Gostje so se s predstavniki Slovenskih železnic, ki so jih poleg generalnega direktorja zastopali še njegov pomočnik Miha Butara, direktor SŽ-Potniški promet mag. Boštjan Koren ter pomočnik direktorja SŽ-Infrastruktura Zvone Ribič, pogovorili še o drugih projektih, ki bodo v prihodnjih mesecih in letih pomembno spremenili podobo Železnice in železniškega prevoza v Sloveniji.