Prometu predan prvi od novih sodobnih Stadlerjevih vlakov

Prvi od 5 novih dizelmotornih vlakov švicarskega proizvajalca Stadler (DMG – SŽ 610/615) je danes zapeljal med Kamnikom in Ljubljano.  Z vlakom so se – ob upoštevanju priporočil Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ) – zapeljali tudi minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec, generalni direktor skupine Slovenske železnice Dušan Mes in direktorica SŽ – Potniški promet Darja Kocjan.  Novi dizelmotorni vlaki bodo po novem voznem redu, ki je začel veljati 13. decembra, vozili po kamniški, kočevski, in dolenjski progi.  Prvi Stadlerjev vlak je v Slovenijo prispel 11. marca 2020,  sledila so zahtevna testiranja, izobraževanja strojevodij in tehničnega osebja SŽ- VIT, preverjanje kompatibilnosti vozila z javno železniško infrastrukturo, v zadnjem koraku je vlak (dizelmotorni) pridobil obratovalno dovoljenje, ki je bil zadnji pogoj za vključitev te vrste vlakov  v javni potniški promet.

Do konca leta 2022 na Slovenskih železnicah pričakujemo, da bo po naših tirih zapeljalo vseh 52 naročenih vlakov – od tega bo 21 enopodnih in 10 dvopodnih električnih ter 21 enopodnih dizelskih vlakov. Skupna vrednost naročenih vlakov je 320 milijonov evrov brez DDV. S prihodom sodobnih vlakov bo bil storjen pomemben korak k posodobitvi potniškega prometa, kar je eden od najpomembnejših strateških ciljev Slovenskih železnic.

Novi sodobnejši, udobnejši vlaki so tudi hitrejši.  Vlak je bolj prostoren, vsa vrata bodo imela izvlečno stopnico za lažji vstop, prostore za osebe z omejeno mobilnostjo ter posebne toaletne prostore zanje, najmanj 10 mest za kolesa in vtičnice za polnjenje različnih mobilnih naprav. Vsi novi vlaki omogočajo sodoben informacijski sistem, imajo vtičnice za polnjenje telefonov, prenosnih računalnikov in avtomatsko klimo. Vsi novi vlaki so opremljeni tudi z wi-fi signalom, ki omogoča dostopanje do interneta oziroma do različnih internetnih vsebin. Novi vlaki (garniture) bodo skrajšali potovalni čas do 10 odstotkov (novi elektromotorni vlaki imajo hitrejše pospeševanje in potovalne hitrosti do 160 kilometrov na uro, dizelmotorni vlaki pa do 140 km/h). Z novimi vlaki bomo v prihodnjih letih povečali pogostost regionalnih povezav z manj postanki in lokalnih vlakov z večjo zmogljivostjo, potnikom pa bomo zagotovili tudi večjo udobnost in zanesljivost prevoza.

Novi dizelski in električni (večnapetostni) vlaki bodo omogočili tudi čezmejno regijsko povezovanje v smeri Avstrije in Hrvaške: udobno, hitro in brez prestopanja.