Na letošnjim mednarodnem železniškem sejmu TRAKO v Gdansku, je Stadler uradno predstavil dvopodni električni vlak Stadler KISS, ki je bil proizveden za Slovenske železnice in bo po naših tirih zapeljal predvidoma do konca leta.
Na uradni predstavitvi, na sejmu Trako 2021, v Gdansku je mag. Darja Kocjan, direktorica potniškega prometa slovenskih železnic povedala: “Slovenija je majhna država s površino 20.000 km², ima 2 milijona prebivalcev, in ni gosto poseljena. Slovensko železniško omrežje predstavlja približno 1200 kilometrov železniške proge. V običajnem letu naši vlaki prepeljejo okoli 14 milijonov potnikov, vendar pa je naš cilj do leta 2030 povečati število potnikov na 22 milijonov. Naročilo novih vlakov je bilo nujno zaradi zastarelega voznega parka. Poleg posodobitve voznega parka, pa bomo našo ponudbo širili v večja mesta v Avstriji – na primer v Beljak ali Gradec in na Hrvaško – do Zagreba in Reke. Na sejmu TRAKO zato predstavljamo naš novi vlak KISS, ki bo začel z vožnjo po našem omrežju predvidoma še letos. Doslej smo prejeli pozitivne povratne informacije naših potnikov in upamo, da bo tako tudi dolgoročno. Upam tudi, da se bo naše dobro sodelovanje s Stadlerjem nadaljevalo tudi v prihodnje”.
“Ponosni smo, da lahko naše podjetje s izpolni naročilo Slovenskih železnic in prispeva k prelomnemu izboljšanju udobja potovanja za lokalne potnike. Hvala naši stranki za zaupanje in konstruktivno sodelovanje. Hkrati sem zelo vesel, da se lahko na sejmu TRAKO, prvič na Poljskem, predstavimo vozilo KISS za širše občinstvo. Beležimo čedalje večje zanimanje prevoznikov glede dvonadstropnih vozil. Menimo, da so naša vozila KISS zanimiva za vse prevoznike potniškega prometa v tem delu Evrope” – je dejal Philipp Brunner, izvršni podpredsednik oddelka za Srednjo Evropo v skupini Stadler.
Dvopodna električna vozila KISS za Slovenske železnice so bila zasnovana kot regionalna vozila s hitrostjo do 160 km/h. Garnitura v dolžino meri 79,84 metra, v širino 2,80 metra in v višino 4,63 metra. Optimalno oblikovana notranjost ponuja 292 sedežev, od tega 16 v prvem razredu in 277 stojišč. 18 sedežev v drugem razredu in 4 mesta v prvem razredu izpolnjujejo zahteve specifikacije TSI PRM. Dvopodno vozilo ima tudi prostor za dva invalidska vozička za osebe z omejeno mobilnostjo in najmanj deset koles. Vozilo ima na voljo tudo toaletne prostore prilagojene potrebam oseb z omejeno mobilnostjo. Nizka tla omogočajo lažji in hitrejši vstop, kar skrajša čas ustavljanja na postajah. Vozilo je v celoti klimatizirano in opremljeno s sodobnim informacijskim sistemom za potnike in wifi omrežjem. Vlaki so v celoti skladni z najnovejšimi tehničnimi specifikacijami za interoperabilnost. Vsa nova vozila uporabljajo tudi sistem ETCS Guardia – lastno Stadlerjevo rešitev na področju nadzora železniškega prometa. “Sistem ETCS GUARDIA na vozilu ustreza standardom nadzora vozil, ki veljajo v Evropi in zagotavlja interoperabilnost železniškega prometa, kar zagotavlja večjo učinkovitost prevoza in zagotavlja najvišje varnostne standarde”, – poudarja Tomasz Prejs, predsednik uprave družbe Stadler Poljska.
Novi vlaki Stadler KISS bodo vozili po elektrificiranih progah na relacijah: Dobova – Ljubljana, Ljubljana – Jesenice, Zidani Most – Šentilj, Pragersko – Hodoš, Ljubljana – Sežana, Divača – Koper, Pivka – Ilirska Bistrica.