Vlada Republike Slovenije je 6. 11. 2021 izdala nov Odlok o začasnih ukrepih za preprečevanje in obvladovanje okužb z nalezljivo boleznijo COVID-19. Za potovanje z vlakom v notranjem in mednarodnem prometu ter v tranzitu še naprej ostaja obvezno izpolnjevanje  pogoja PCT – prebolevnosti, cepljenosti ali testiranja. Pogoja PCT pri prevozu z javnim potniškim prometom pa ni treba izpolnjevati mlajšim od 12 let, osebam, ki so vključene v storitev vodenja, varstva in zaposlitev pod posebnimi pogoji, učencem in dijakom.

Za vožnjo z vlakom je poleg izpolnjevanja pogoja PCT obvezna pravilna uporaba zaščitne kirurške maske ali maske tipa FFP2, razkuževanje rok in ohranjanje medsebojne razdalje.

Potniki na vlaku dokazujejo izpolnjevanje pogoja PCT z ustreznim dokazilom o prebolevnosti, cepljenosti ali negativnem rezultatu testa in veljavnim osebnim dokumentom.
Iskalnik voznih redov
Spletni nakup vozovnic Preverite, katere vozovnice lahko kupite preko spleta

131 let in teden po odprtju proge spominska vožnja z vlakom med Gornjo Radgono in Ljutomerom

V Gornji Radgoni, 18. 10. 2021

15. oktobra 1890 so slovesno odprli železniško progo Radgona‒Ljutomer, prvo železniško progo na območju današnjega Pomurja.

“Ta dan je po njej zapeljal okrašen slavnostni vlak, ki se je ustavil na vseh postajah. Osrednja slovesnost je bila v Ljutomeru. Slavnostni vlak s častnimi gosti, med katerimi so bili trgovinski minister markiz Bachquehem, štajerski deželni glavar grof Wurmbrand in cesarski namestnik baron Kübeck, je ob 11.40 prispel na ljutomersko železniško postajo. Goste je pričakalo 30 kočij, s katerimi so se po z zastavicami in zelenjem okrašenih ulicah pripeljali do Glavnega trga. Tam je bil velik šotor in v njem slovesnost ob odprtju proge. Proga je bila dolga 25.450 metrov. Na njej je bilo sedem železniških postaj in postajališč: Radgona, Gornja Radgona, Slatina Radenci, Hrastje – Mota, Bučečovci, Križevci in Ljutomer. Najpomembnejši objekt na progi je bil jekleni most s palično konstrukcijo čez Muro med Radgonama. Sestavljen je bil iz dveh delnih konstrukcij, vsaka je bila dolga 55,5 m in težka 114.504 kg. Pomembnejša objekta na progi sta bila še 8 m dolg jeklen most v Radencih in inundacijski most v Gornji Radgoni.” (Jurij Štesl, 130 let pomurskih železnic, Pomurski muzej, 2021, str. 7, 8; razstava je na ogled v muzeju Špital do junija 2022)

Pora, razvojna agencija Gornja Radgona, skupaj s Slovenskimi železnicami, občinama Gornja Radgona in Ljutomer ter podjetjem Radgonske gorice bomo zgodbo te proge obudili v soboto, 23. oktobra, na posebnem vlaku, ki bo vozil od Ljutomera do Gornje Radgone in nazaj in tako obeležili obletnico (zaradi epidemije malo pozneje) in evropsko leto železnic s spominsko vožnjo, namenjeno predvsem občanom obeh občin in okolice.

Naj spomnimo, Evropski parlament je leto 2021 razglasil za evropsko leto železnic z namenom spodbujanja okolju prijaznega načina prevoza in doseganja podnebne nevtralnosti.

Razlogov za vožnjo je veliko, od obujanja spominov do spoznanja najmlajših, kako s(m)o se vozili nekoč, nekaj pa so jih na današnji tiskovni konferenci v Domu penine v Gornji Radgoni predstavili:

Dr. Milan Svetec, direktor razvojne agencije Pora Gornja Radgona: Projekt vožnje z vlakom, ki je pred 130 leti povezal obe Radgoni in je proga peljala vse do Ljutomera, je nadaljevanje projekta City Cooperation II, ki smo ga izvajali v okviru programa čezmejnega sodelovanja INTERREG Slovenija–Avstrija. Interes za sodelovanje so izkazale vse občine ob progi G. Radgona–Ljutomer, zato nameravamo to spominsko vožnjo nadgraditi s trajnostnim projektom.

Mag. Darja Kocjan, direktorica Potniškega prometa Slovenskih železnic: Živimo v času, ko sta  varovanje okolja in trajnosten način mobilnosti izjemno pomembna in družbeno odgovorna naloga vsakega posameznika, zato smo še posebno veseli, da bomo z vožnjo izrednega vlaka obudili progo med Ljutomerom in Gornjo Radgono. Verjamem, da bo ta posebna vožnja novega vlaka Stadler korak k ustvarjanju novih produktov v tem delu Slovenije. Z novimi vlaki bomo v potniškem prometu stopili na pot celovite prenove in posodobitve voznega parka ter s tem ponudili potnikom konkurenčen, varen, zanesljiv in udoben železniški prevoz.

Stanko Rojko, župan občine Gornja Radgona: Občina Gornja Radgona si prizadeva spodbuditi tudi turistično ponudbo na našem območju in privabiti v goste čim več obiskovalcev. Vlak je lahko ena izmed novih priložnosti za obisk našega mesta, ki je lahko izhodišče za podrobnejše spoznavanje širše okolice in njenih naravnih ter kulturnih znamenitosti. Seveda samostojno težje dosežemo zastavljene cilje, zato se tokrat spominske vožnje z vlakom lotevamo skupaj z Občino Ljutomer.

Mag. Olga Karba, županja občine Ljutomer: V Občini Ljutomer smo zelo veseli, da je po mnogih letih ponovno vzpostavljena tirna povezava v naši lepi Prlekiji. Dogodek to soboto pa ima še širši pomen, saj pomeni nov začetek sodelovanja med prleškimi občinami tudi na področju turizma. Tovrstno ustvarjalno sodelovanje je zelo pomembno tako za trajnostni razvoj naše zelene destinacije kot prispevek k večji prepoznavnosti Prlekije, hkrati pa je usmerjeno k izboljšanju povezovanja in povečanemu sodelovanju med javnim in zasebnim sektorjem.

Borut Cvetkovič, direktor Radgonskih goric: Podpiramo projekt spominskega vlaka, ki bo okrepil turistično ponudbo. V podjetju Radgonske gorice peljemo vinski turizem že 20 let in je vsaka taka ponudba dobrodošla; ker v bližnji prihodnosti načrtujemo tudi gradnjo hotela, je to dodatni kamenček v mozaiku turistične ponudbe v Gornji Radgoni.

V Gornji Radgoni in Ljutomeru bodo za potnike pripravili presenečenja ter predstavitve znanih turističnih in gostinskih točk s kulinarično ponudbo.

Vstopnice so naprodaj:

  • za smer Gornja Radgona–Ljutomer prodajajo v gornjeradgonskem Ticu,
  • za smer Ljutomer–Gornja Radgona v športni dvorani Ljutomer v baru Šic.

Promocijski video:

– vabilo v Gornjo Radgono: https://youtu.be/VvaAVUKahZ0

– vabilo v Ljutomer: https://youtu.be/ZA4RUs8YWcs