Potovanje Startup Traina 2019 je končano. V sredo, 8. maja, se je 50 mladih, zagnanih bodočih poslovnežev in 30 prekaljenih podjetniških mentorjev na ljubljanski železniški postaji vkrcalo na Optimo Express, vlak, ki so ga posebej za to priložnost organizirale Slovenske železnice, eden od glavnih partnerjev projekta. Mladi so na 925 kilometrov dolgi poti do Sofije v kupejih razvijali svoje poslovne zamisli in jih tretji dan potovanja predstavili pred predstavniki LauncHuba, enega najuglednejših evropskih investicijskih skladov.

Organizacija podjetniškega vlaka je bila za Ustvarjalnikovo ekipo in Slovenske železnice velik zalogaj, na pot so se intenzivno pripravljali pol leta. Za potovanje s Startup Trainom se je prijavilo več kot sto mladih podjetniških zanesenjakov v starosti od 16 do 35 let. Tega projekta pa prav gotovo ne bi bilo brez posluha in podpore Slovenskih železnic, partnerja projekta, ki je poskrbelo za posebno vlakovno kompozicijo. Predstavnica podjetja Tea Šavor je ob tej priložnosti povedala: »Naše sodelovanje pri projektu Startup Train pomeni podporo mladim, ki imajo inovativne ideje in zanimive poslovne rešitve. Pomeni tudi ustvarjanje in priložnosti, da projekte predstavijo in so opaženi, pomeni tudi odskočno desko za najboljše. Velika škoda bi bila, da bi dobri projekti obležali nekje v predalih. Slovenske železnice že od leta 2012 poslujejo z dobičkom, zato je prav, da nekaj denarja namenimo tudi dobrim projektom in družbi kot taki. Lani smo vstopili v projekt Veriga dobrih ljudi, ki pomaga ljudem v stiski, letos to poslanstvo nadaljujemo, pridružili pa smo se tudi Ustvarjalnikovemu Startup vlaku. Za udeležence smo na vlaku Optima exspress pripravili restavracijo, spalnike in prostor, kjer bodo mladi razvijali svoje ideje. Vesela sem, da bodo imeli zanje na voljo skoraj 100 ur priložnosti.«

Mlade podjetnike je pred odhodom pozdravil tudi Dušan Mes, generalni direktor Slovenskih železnic, prvi mož glavnega partnerja Startup Traina: »Bodoči kolegi, lepo pozdravljeni. Ker ste pokazali energijo za ta dogodek, je vaša prihodnost zelo bleščeča. Tudi sam sem študiral podjetništvo, zato vem, kako je za mlade pomembno spodbudno okolje, predvsem pa, da mladi veliko razmišljajo. Od milijona idej navadno uspe le ena, zato na poti ne smemo obupati. Nobena zgodba se ne kopira, denarja pa je gotovo toliko, da bodo vse dobre ideje podprte.«

Na zaključni prireditvi v Sofiji je 15 slovenskih in 10 bolgarskih ekip predstavilo svoje podjetniške ideje. Konec je udeležencem Startup Traina 2019 prinesel zadoščenje za vse vložene napore. Na zaključni konferenci v dvorani bolgarskih železnic BDŽ v Sofiji so namreč v konkurenci z bolgarskimi mladimi podjetniškimi kolegi pobrali vse razpisane nagrade. Glavna, za najboljšo idejo 2019, je šla v roke Vitje Kosa Krštinca za projekt Speck. Speck so posebne slušalke, ki omogočajo pogovor med dvema tudi v zelo hrupnem okolju. Ne snemajo namreč našega glasu, ampak vibracije grla, ko govorimo. Te zabeležijo v digitalni obliki, ki pa se v slušalki sogovornika spet pretvori v običajen zvok. »Vsake slušalke je mogoče s tehnologijo speck spremeniti v komunikacijsko telo, brez vmesnega telefona ali kakega drugega medija. Še posebej primerne so za zelo hrupna okolja,« je svojo podjetniško idejo predstavil Vitja Kos Krštinc, po prejemu nagrade pa je v imenu svoje ekipe povedal: »Moja ekipa je presrečna. Med razvijanjem projekta v nekem trenutku sploh nismo vedeli, kam bomo zašli, na koncu se je pa odlično odvilo. Zmaga, zmaga. Taki dogodki ljudem definirajo življenje, veliko bolj kot formalne šole. Že prihodnji teden se bomo srečali s predstavniki Zavoda 404 in projekt bomo realizirali.« Projekt Speck je prejel še eno nagrado, in sicer za najbolj inovativno idejo, ki jo je omogočilo podjetje Gorenje.

Nagrado za najbolj družbeno koristno idejo je dobil projekt Home Help, ki sta ga vodila Iza Vrtačnik in Filip Uranc, z njim pa naj bi pomagali starejšim ljudem pri hišnih opravilih. To nagrado so omogočili podporniki in sofinancerji GENE, CEP, Evropska komisija in Ministrstvo za zunanje zadeve. Iza je strnila občutke ob prejemu nagrade: »Konkurenca je bila kar velika, zato smo zelo srečni in ponosni, da je komisija nagradila našo idejo. To nam veliko pomeni, dobili smo nov zagon, da bomo zamisel čim prej udejanili.«

Za najboljši produkt je bil razglašen projekt Oli, ki ga je izpeljala Veronika Rožmanc. Oli je otroški šotor, ki se zlahka spremeni v spalno vrečo ali odejico. Sponzor nagrade je podjetje Skaza. Olija so razglasili tudi za najboljši produkt po izboru udeležencev. Veronika je bila po prejemu dveh nagrad naravnost ganjena: »Nagradi mi ogromno pomenita. Navadno druge postavljam na prvo mesto, zdaj je pa moj Oli dobil nagradi. Plastika Skaza bo izdelovala konstrukcijo zanj. To mi ogromno pomeni, saj sem že zelo dolgo iskala proizvajalca. Lahko rečem le: Oli se je končno rodil.«

Sledila je še nagrada za najboljšo predstavitev (pitch), ki je šla v roke Ivanu Kaštrunu za predstavitev projekta Skiler, pripomočka za učenje smučanja. Ivan je po prejemu nagrade takole strnil misli: »Že šest, sedem dni sploh nisem spal, zato mi nagrada res ogromno pomeni. Občutek je neverjeten in ga ne morem opisati z besedami. Trud je poplačan, pa tudi za Skiler je to res velik dosežek, nagrada za pitch pa je pomembna tudi za mojo samopodobo. Z njo sem se znebil vsega pritiska.«