Pogosta vprašanja

Za relacijo Ljubljana-Kamnik lahko kupite enotno vozovnico, ki velja za vlak in za avtobus Kam Bus.
Za potovanje po Sloveniji je treba posebni vlak naročiti najmanj 15 dni prej, za mednarodni promet pa najmanj 60 dni prej. Naročilo vlaka po Sloveniji pošljite po e-pošti na posebni.notranji@slo-zeleznice.si. Za potovanja v tujino pa na posebni.mednarodni@slo-zeleznice.si.. Navesti je treba število potnikov, relacijo in dan potovanja ter vrsto vlaka, okvirni vozni red in želene postanke. Prav tako je mogoče naročiti posebni vagon, ki se doda rednemu vlaku. Več o naročilu vagona ali vlaka.
Vozovnic za avtovlak ni mogoče rezervirati.
Da, v 1. razredu vlaka ICS in nekaterih mednarodnih vlakih lahko uporabljate električne priključke.
Na muzejskem vlaku je prevoz koles mogoč v posebnem prtljažnem vagonu, vendar je število koles omejeno. Prav tako je mogoč prevoz hišnih ljubljenčkov.
Da, vozovnice za muzejski vlak je treba rezervirati oziroma jih kupiti v Infocentru na železniški postaji Ljubljana. To lahko storite od ponedeljka do petka med 8. in 15. uro.
Da, za neizrabljeno vozovnico lahko zahtevate vračilo denarja. To lahko storite neposredno na potniški blagajni, če vozovnico vrnete, preden se izteče njena veljavnost. Pri tem upoštevajte: • popolnoma neizrabljeno vozovnico prej potrdite na vstopni postaji; • delno neizrabljeno pa na postaji, na kateri ste prekinili potovanje. Neizrabljene vozovnice za notranji promet vam ni treba predložiti v potrditev, če jo vrnete pred začetkom roka veljavnosti. Vozovnice za mednarodni promet se vračajo skladno z veljavnimi tarifami in predpisi, ki urejajo prevoz potnikov v mednarodnem potniškem prometu. Tudi za mednarodne vozovnice velja, da jih je treba potrditi, če so bile neizrabljene ali delno neizrabljene. Ko vam neposredno na blagajni ne morejo vrniti denarja za neizrabljeno ali delno neizrabljeno vozovnico, pa zahtevek po vračilu denarja naslovite na SŽ-Potniški promet, Oddelek za reklamacije, Kolodvorska 11, 1560 Ljubljana.
Da, za neizrabljeno vozovnico lahko zahtevate vračilo denarja. To lahko storite neposredno na potniški blagajni, če vozovnico vrnete, preden se izteče njena veljavnost. Pri tem upoštevajte: • popolnoma neizrabljeno vozovnico prej potrdite na vstopni postaji; • delno neizrabljeno pa na postaji, na kateri ste prekinili potovanje. Neizrabljene vozovnice za notranji promet vam ni treba predložiti v potrditev, če jo vrnete isti dan na blagajni, na kateri ste jo kupili. Vozovnice za mednarodni promet se vračajo v skladu z veljavnimi tarifami in predpisi, ki urejajo prevoz potnikov v mednarodnem potniškem prometu. Tudi za mednarodne vozovnice velja, da jih je treba potrditi, če so bile neizrabljene ali delno neizrabljene. Ko vam neposredno na blagajni ne morejo vrniti denarja za neizrabljeno ali delno neizrabljeno vozovnico, pa zahtevek po vračilu denarja naslovite na SŽ-Potniški promet, Oddelek za reklamacije, Kolodvorska 11, 1560 Ljubljana.
Da, sprevodnik v vlaku, ki je imel zamudo, osebje na potniški blagajni in informator v informacijskem centru vam bodo na vašo zahtevo izdali potrdilo o zamudi vlaka.
Določila o prevozu živali z vlakom so v drugih državah podobna kot v Sloveniji. Ker pa pri nekaterih železniških prevoznikih drugod po Evropi, zlasti za prevoz ljubljenčkov v spalnikih in ležalnikih, veljajo različne omejitve, vam priporočamo, da se o podrobnejših določilih pozanimate, preden greste na pot. Vprašanja lahko zastavite tudi na potnik.info@slo-zeleznice.si.
Da, na pot z vlaki Slovenskih železnic lahko vzamete tudi majhne hišne ljubljenčke, ki so zaprti v kletke ali košare ali ki jih je mogoče držati v naročju – npr. majhne pse. Zanje ni treba doplačati.
Potrdila o ceni vozovnice žal ni mogoče naročiti po e-pošti ali telefonu.
Nizkocenovne vozovnice s t. i. globalno ceno ne morete vrniti ali zamenjati.
Izjemoma je mogoče vozovnico kupiti na vlaku, a le za potovanja po Sloveniji. Sprevodnik vam bo zaračunal posebni dodatek, če ste vstopili v vlak na postaji, na kateri je potniška blagajna odprta in bi lahko kupili vozovnico. Če vstopite na vlak na postaji ali postajališču, kjer ni potniške blagajne ali je ta zaprta, vam dodatka ni treba plačati.
Prikolico za kolo je mogoče prepeljati le s kolesom.
Zahtevek za vračilo denarja lahko pošljete, če ima vaš vlak zamude več kakor 60 minut in za zamudo ni odgovoren prevoznik. Zahtevek dobite pri sprevodnikih ali postajnem osebju, ki vam ga tudi potrdi. Potrjeni zahtevek pošljite na SŽ-Potniški promet, d. o. o., Oddelek za reklamacije, Kolodvorska 11, 1000 Ljubljana.
Da, a le pred začetkom roka veljavnosti vozovnice, navedenega na njej.
Da, če izgubite subvencionirano vozovnico, vam ob predložitvi ustreznega zahtevka izdamo nadomestno kartico IJPP, na katero se naloži mesečna vozovnica. Strošek izdaje nadomestne kartice IJPP se zaračuna.
Če potujete v ležalnem ali spalnem vagonu, vas 30 minut prej, preden morate izstopiti, na to opozori spremljevalec spalnega vagona. Sicer pa morate sami poskrbeti, da ne zamudite oziroma prespite časa, ko bi morali izstopiti. Predlagamo vam, da si na primer vklopite budilko na vašem mobilnem telefonu.
O uporabi računalnikov na vlaku ni zapisanih pravil, velja le nepisano pravilo, da uporabniki ne smejo motiti drugih potnikov. Podobno velja za uporabo mobilnih telefonov.
Otroci do 6. leta starosti, ki potujejo v spremstvu odraslih, se vozijo brezplačno, če zanje ne zahtevate posebnega sedeža. Tudi za brezplačno potovanje se izda vozovnica za 1. ali 2. razred. Več informacij o potovanjih otrok.
Subvencionirana vozovnica je vozovnica, ki je cenejša za višino subvencije, ki jo dodeli pristojno ministrstvo. V železniškem prometu so subvencionirane šolske mesečne, letne in polletne vozovnice in potovanja vojnih veteranov in invalidov.
Če potujete v skupini šestih ali več oseb, imate posebni popust za skupinsko potovanje. Višina popusta je odvisna od starosti potnikov, na primer šolarji do 12. leta imajo 50 odstotkov popusta, starejši pa 30 odstotkov. Potovanje več oseb, še posebej otrok (gl. vprašanje Kako se lahko dogovorim o prevozu šolske skupine?), je obvezno treba prej najaviti. Ob tem vam bomo svetovali, s katerim vlakom potovati, da bo najbolj udobno. Poleg tega organiziramo tudi pomoč pri vstopu v vlak in izstopu z njega, če je to potrebno.
Za pridobitev subvencionirane vozovnice potrebujete veljavni osebni dokument, izpolnjeno in potrjeno vlogo za izdajo subvencionirane vozovnice, brezkontaktno čip kartico IJPP iz preteklega šolskega leta. Če kartice IJPP še nimate, jo prejmete ob prvem nakupu na blagajni na železniški postaji. Prodajna mesta IJPP Brežice, Krško, Sevnica, Zidani Most, Trbovlje, Zagorje, Litija, Ljubljana, Škofja Loka, Kranj, Lesce Bled, Jesenice, Domžale, Celje, Šentjur, Poljčane, Pragersko, Maribor, Rogaška Slatina, Ptuj, Ormož, Ljutomer mesto, Murska Sobota, Borovnica, Postojna, Sežana, Koper, Ilirska Bistrica, Nova Gorica, Grosuplje, Trebnje, Novo mesto in Črnomelj. *V Medvodah je mogoče samo podaljšati subvencionirane vozovnice.
To so posebni popusti, ki pripadajo vojnim veteranom ali vojnim invalidom, na podlagi Zakona o vojnih invalidih in Zakona o vojnih veteranih. Več o zakonskih popustih.
Prtljaga, ki ni primerna za prevoz v potniških vagonih, ali prtljaga, ki je preobsežna, se namesti v posebni prostor. Za preobsežno prtljago doplačate 5 evrov, ne glede na razdaljo potovanja.
Podatki o zamudah so objavljeni na spletni strani Slovenskih železnic, kjer se osvežujejo vsakih 6 minut. Svetujemo vam, da si pred potovanjem pogledate, ali ima vaš vlak zamudo. To lahko storite tudi na mobilnem telefonu. Informacije o zamudah dobite tudi na železniški postaji, na potniški blagajni, v Infocentrih in na telefonski številki 080 81 11.
Potovanja skupine do 15 oseb ni treba napovedati. Večje skupine pa morajo svoje potovanje napovedati na odhodni potniški blagajni: Skupine, ki potovanja ne napovedo pravočasno, lahko prepeljemo le, če to dopuščajo razmere. Skupine najmanj 6 otrok, ki so stari manj kot 12 let, potujejo pod vodstvom vzgojiteljev, učiteljev in profesorjev. Informacije o organiziranih skupinskih potovanjih po Sloveniji dobite na e-naslovu posebni.notranji@slo-zeleznice.si ali na telefonski številki 02 12 22 419. Za potovanja v tujino ali po tujini pa na e-naslovu posebni.mednarodni@slo-zeleznice.si. ali telefonski številki 01 29 12 571.
Po dogovoru z organizatorji prireditev omogočamo obiskovalcem posebni popust za potovanje z vlakom na določene prireditve. Ob nakupu vozovnice samo predložite vstopnico za prireditev. Vstopnice za večino prireditev (organizatorja Eventim) kupite tudi v Infocentru na železniških postajah v Ljubljani, Celju, Kopru ali Mariboru.
Velikost prtljage ni posebej določena. S sabo imate lahko prtljago, ki jo je mogoče namestiti nad sedež ali pod njega ali jo držite v naročju.
Vlaki, s katerimi lahko prepeljete kolo, so v voznem redu označeni z ustreznim znakom. Informacije dobite tudi v klicnem centru ali na spletni strani.
Oznaka, da je mogoče napajanje, je samo na vlaku. Vrste vlakov so opisane tudi na spletni strani Slovenskih železnic.
Otroci od 6. do 12. leta starosti, pa tudi mlajši otroci, za katere se zahteva sedež (skupine vzgojno-varstvenih zavodov), imajo 50 odstotkov popusta za 1. in 2. razred vseh vlakov v Sloveniji. Več informacij o potovanjih otrok.
Plačujete lahko z gotovino ali s plačilnimi karticami Maestro, Eurocard, Karanta, Visa, Diners, American Express. Prav tako je v Celju, Hrastniku, Jesenicah, Kopru, Kranju, Litiji, Ljubljani, Mariboru, Murski Soboti, Novi Gorici, Novem mestu, Postojni, Pragerskem, Sevnici, Sežani, Škofji Loki, Trbovljah, Zagorju in v Zidanem Mostu možno plačilo z Moneto.
Subvencionirane vozovnice po pravilniku pripadajo dijakom, vajencem in študentom višjih in visokih šol, ki imajo od kraja bivanja pa do šole oziroma fakultete več kakor dva kilometra.
Izbirate lahko med tedenskimi, mesečnimi, polletnimi in letnimi vozovnicami. Splošne abonentske vozovnice so namenjene vsem potnikom, ne glede na status ali starost. Potniki jih uporabljajo predvsem za prevoz na delo in z dela. Šolske abonentske vozovnice so namenjene osnovnošolcem, dijakom, študentom in vajencem. Nekatere šolske abonentske vozovnice so subvencionirane na podlagi ustrezne zakonodaje pristojnega ministrstva. Obstajajo tudi abonentske pavšalne vozovnice, ki so namenjene tistim potnikom, ki želijo neomejeno potovati po vsej Sloveniji, na vseh progah Slovenskih železnic in z vsemi vrstami vlakov v 1. ali 2. razredu. Več o abonentskih vozovnicah.
Popusti so različni glede na starost, status, število sopotnikov ali dan potovanja. Ponujamo pa tudi privlačne posebne popuste, in sicer ob posebnih dogodkih, prireditvah ali promocijskih dejavnostih. Ti popusti so običajno omejeni na neko časovno obdobje. Predlagamo vam, da pozorno spremljate naše akcije na spletni strani, na strani Facebooka ali pa se prijavite na e-novice (obrazec za prijavo najdete na vstopni strani našega spletnega mesta), da boste o akcijah pravočasno obveščeni.
Najdene predmete lahko prevzamete vsak delavnik od ponedeljka do petka, od 7. do 15. ure, v zbirnem centru v Ljubljani ali Mariboru.
Blagajnik vam ne more vrniti denarja za neizrabljeno vozovnico, če: • je vozovnici že potekla veljavnost; • gre za popolnoma ali delno neizrabljeno abonentsko vozovnico (letno, polletno, mesečno, tedensko); zahtevek za vračilo na podlagi abonentske vozovnice je treba vložiti najpozneje 14 dni po izteku njene veljavnosti; • vozovnice niste ustrezno potrdili (glej vprašanje Ali lahko dobim povrnjen denar za neizrabljeno vozovnico?); • so bile okoliščine, zaradi katerih je bila vozovnica neizrabljena, nejasne oziroma jih ni mogoče preveriti; • je bila vozovnica plačana s plačilno kartico ali s fakturo, naročilnico • imate popolnoma ali delno neuporabljeno vozovnico notranjega prometa, izdano za razdaljo do 50 kilometrov. V katerem koli od navedenih primerov morate zahtevek po vračilu denarja pisno nasloviti na SŽ-Potniški promet, d. o. o, Oddelek za reklamacije, Kolodvorska 11, 1560 Ljubljana. Zahtevku je treba priložiti izvirno vozovnico in morebitne listine, s katerimi se dokazuje upravičenost do povračila. Pri vračilu denarja se upošteva 10-odstotni odbitek. Odbitek se ne zaračuna, če je vozovnica vrnjena isti dan na potniško blagajno (glej vprašanje Ali lahko dobim povrnjen denar za neizrabljeno vozovnico?), če je neizrabljena po krivdi železnice ali pa v posameznem primeru karnet vozovnice
Vozovnica že velja kot račun. Lahko pa ob nakupu vozovnice ali drugega prodajnega obrazca zahtevate izdajo Potrdila o nakupu vozovnice. Prejmete ga brezplačno. Predlagamo vam, da imate vozovnico za tekoči mesec vedno pri sebi. Več informacij.
Informacije o izgubljenih predmetih na vlaku dobite na telefonski številki 01/29 12 598 ali 031 226 460 (zbirni center Ljubljana), 051 660 568 (zbirni center Maribor) ter na spletu.
Potrdilo o ceni vozovnice se izdaja na zahtevo potnika, ko ta želi uradno informacijo o ceni. Potrdilo se izdaja posebej za cene vozovnic v notranjem in posebej za cene vozovnic v mednarodnem prometu. Več informacij.
Informacije o muzejskem vlaku so na voljo v Infocentru Ljubljana, na telefonski številki 01 29 13 391, po elektronski pošti na naslovu potnik.info@slo-zeleznice in na naši spletni strani.
Informacije o organiziranih skupinskih potovanjih po Sloveniji dobite na e-naslovu skupine@slo-zeleznice.si ali na telefonski številki 02 12 22419. Za potovanja v tujino ali po tujini pa na e-naslovu posebni.mednarodni@slo-zeleznice.si ali telefonski številki 01 29 12571.
Vlogo dobite na spletni strani pristojnega ministrstva in si ga natisnite ali pa ga izpolnite v spletnem obrazcu na portalu eUprava.
Prvič lahko abonentsko vozovnico kupite le na blagajni na železniški postaji. Najprej kupite brezkontaktno čip kartico, na katero vam naložimo abonentsko vozovnico. Če že imate brezkontaktno čip kartico, lahko abonentsko vozovnico kupite tudi na vlaku, kar je seveda mogoče brez doplačila, le če vstopite na tistih postajah, kjer je blagajna zaprta.
Potrdilo o ceni vozovnice dobite na vseh potniških blagajnah.
Za vsa prodajna mesta veljajo enaka pravila, zato imajo vsa skupne telefonske informacije. Informacije pred potovanjem, na primer o voznih redih, cenah, ponudbi, zamudah in ovirah v prometu itd., dobite v klicnem centru Slovenskih železnic, na telefonski številki 080 81 11, ali po e-pošti potnik.info@slo-zeleznice.si. Če vas zanima, ali vaš vlak zamuja oziroma ali so ovire v prometu, vam svetujemo, da to preverite v spletnem iskalniku. Navedene so morebitne zamude oziroma ovire v prometu in podatki o nadomestnih prevozih.
Pravila za nakup subvencionirane vozovnice za dijake, študente višjih in visokih šol ter vajence se lahko spreminjajo z novim šolskim letom, zato vam svetujemo, da si o tem, kaj vse potrebujete za uveljavitev subvencije, preberete na naši spletni strani.
Vozovnico za avtovlak lahko kupite pri sprevodniku na vlaku.
V Infocentrih na železniških postajah Ljubljana, Maribor, Koper in Celje, na večjih železniških postajah, na katerih so prodajna mesta za mednarodni promet, ter v nekaterih pooblaščenih potovalnih agencijah. Na spletu je objavljen tudi seznam prodajnih mest.
Na prodajnih mestih Slovenskih železnic lahko dobite Knjigo pritožb in pohval. Če imate morebiti pripombe na naše storitve, pa lahko pokličete brezplačno telefonsko številko 080 19 10 ali pa nam pišete po e-pošti pritozbe.pohvale@slo-zeleznice.si.
Na prodajnih mestih Slovenskih železnic lahko dobite Knjigo pritožb in pohval. Če imate morebiti pripombe na naše storitve, pa lahko pokličete brezplačno telefonsko številko 080 19 10 ali pa nam pišete po e-pošti pritozbe.pohvale@slo-zeleznice.si.
Na vlaku izgubljene predmete lahko poiščete v zbirnem centru v Ljubljani in Mariboru. Seznam najdenih predmetov je objavljen tudi na spletni strani.
Prtljago, ki ste jo izgubili, prijavite na pooblaščenem uradu na postaji ali pooblaščeni osebi v vlaku, na katerem se vam je to zgodilo.
Cene vozovnic in višine popustov lahko preverite na naši spletni strani, v iskalniku voznega reda, cene mesečnih vozovnic pa v ceniku abonentskih vozovnic.
Mesečne vozovnice veljajo od prvega do zadnjega dne v mesecu in še prvi delovni dan naslednjega meseca, na izbrani relaciji. Sobota se ne šteje kot delovni dan. Mesečna vozovnica se izda na podlagi brezkontaktne čip kartice. Lahko jo kupite v predprodaji, do sedem dni pred začetkom meseca.
Če potnik sprevodniku ne želi pokazati vozovnice, če mu pokaže neveljavno vozovnico, če mu ne pove, da je brez nje ali če zaseda dodatne sedeže, plača poleg vozovnice za relacijo, na kateri potuje, še dodatek v višini 40 evrov. To velja tudi za potnike, ki bi sprevodnika kakor koli ovirali pri delu.
Če na vlak vstopite na postaji, na kateri bi lahko kupili vozovnico, vendar to storite šele na vlaku, doplačate 2,5 evra. Dodatka vam ni treba plačati, če vstopite na vlak na postaji ali postajališču, na katerem ni mogoče kupiti vozovnice.
Skupina otrok do 12. leta starosti ima 50 odstotkov popusta za potovanje v 1. in 2. razredu vseh vrst vlakov. Za potovanje z vlakom višje vrste je treba plačati dodatek.
Skupina otrok do 12. leta starosti ima 50 odstotkov popusta za potovanje v 1. in 2. razredu vseh vrst vlakov. Za potovanje z vlakom višje vrste je treba plačati dodatek.
Hišni ljubljenčki, ki jih imate med vožnjo pri sebi in so v kletki, torbi ali košari, ter manjši psi - do višine 30 cm - se prevažajo brezplačno. Za večje pse je treba plačati vozovnico po polovični ceni za 2. razred potniškega vlaka. Več o prevozu hišnih ljubljenčkov.
Cene prevozov z avtovlakom so objavljene na naši spletni strani.
Majhne udomačene živali, zaprte v kletke, ali nameščene v košare ali torbe, ter manjše pse (do 30 cm višine) lahko prepeljete brezplačno. Za večje pse je treba plačati poloviMajhne udomačene živali, zaprte v kletke, ali nameščene v košare ali torbe, ter manjše pse (do 30 cm višine) lahko prepeljete brezplačno. Za večje pse je treba plačati polovično vozovnico za 2. razred potniškega vlaka.čno vozovnico za 2. razred potniškega vlaka.
Doplačilo za kolo znaša 3,40 evra, in sicer ne glede na razdaljo.
Vlak lahko najame ena sama oseba, drugače pa muzejski vlak sprejme največ 230 oseb. Za skupine (45 oseb in več) po želji organiziramo posebne programe v okviru rednih voženj ali po naročilu. Povpraševanje za najem muzejskega vlaka lahko oddate po spodnjem obrazcu ali pokličete tel. št. 01 29 12 554. [gravityform id="4" title="true" description="true"]
Posebni popust pripada staršem, starim staršem in otrokom oziroma vnukom, ki so navedeni na družinski izkaznici K-17. Izkaznico je mogoče kupiti na blagajni, z njo imajo starejši od 12 let 40 odstotkov popusta, otroci do 12. leta pa potujejo brezplačno. Za družinsko potovanje se šteje, če skupaj potujeta vsaj ena oseba, starejša od 12 let, in otrok do 12. leta, navedena pa morata biti na izkaznici K-17. Več o družinskih ugodnostih.
Mladi od 12. do 26. leta si lahko pridobijo SŽ-kartico ugodnosti za mlade. Z njo potujejo z vlaki po Sloveniji s 30-odstotnim in na Hrvaško s 50-odstotnim popustom, v tujino pa s 15-odstotnim popustom v 1. ali 2. razredu vseh vrst vlakov. Več o popustih za mlade.
Avtovlaki po Sloveniji vozijo med Bohinjsko Bistrico, Mostom na Soči in Novo Gorico.
Prtljago lahko shranite v posebnih garderobnih omaricah na določenih železniških postajah.
Med Ljubljano in Kamnikom lahko potujete z enotno vozovnico, ki velja tako za vlak kot avtobus Kam-Busa. Iz Divače vozi brezplačni avtobus do Škocjanskih jam, z litijske železniške postaje pa vozijo avtobusi do Šmartnega pri Litiji, vendar je treba zanje kupiti vozovnico. Tudi z železniške postaje v Kopru vozijo avtobusi v Piran oziroma Ankaran. Na vašo željo vam organiziramo tudi dodatne ali posebne avtobuse.
Parkirišča so na voljo na železniških postajah v Ljubljani, Mariboru, Celju in Kranju.
S plačilnimi karticami Maestro, Mastercard, Activa, Diners, Karanta, Visa in American Expres, a le na postajah. Na vlaku ni mogoče plačevati s karticami.
Muzejski vlak lahko vozi po vseh progah po Sloveniji. [gravityform id="4" title="true" description="true"]