V soboto zvečer sva odšla s spalnikom v Budimpešto. Z eno nočitvijo v Budimpešti in dvema nočitvama na vlaku je bil podaljšan vikend več kot odličen izbor.

Real Santa Claus carrying big bag full of gifts, isolated on white background

Zakaj vlak, in ne avto ali letalo? Ti ne bi bilo udobneje?

Želela sem si drugačne pustolovščine. Vedno se mi je zdelo potovanje z vlakom, s spalnikom, kot korak v preteklost. Kot v starih filmih. Želela sem si udobje spalnice zamenjati za udobje zaradi razgleda. Zaradi kreiranja novih občutkov, novih spominov, novih zvokov.

Zakaj ležišča, in ne navadni sedeži?

Želela sem si. Nikakor drugače. Vstopnice sem kupila že pred tremi meseci, ker sem res želela potovati ponoči, s spalnikom. Enakomerni udarci ob tirnice, vetrič skozi okno in potovanje pokrajine, mest, krajev. Želela sem spati na vlaku. Mogoče so mojo željo spodbudili nostalgični filmi.

Kaj pa cena vozovnice?

O strošku sem razmišljala tako. Če bi šla z avtom, bi povprečno porabila 1 rezervoar bencina, plačilo cestnine in parkirnine v Budimpešti. Ker bi bila utrujena od vožnje, bi bila samo ena nočitev v Budimpešti premalo. Potrebno bi bilo rezervirati bivališče vsaj za dva dni, če ne še za kakšen dan več. Za povratno vozovnico v 4 posteljnem spalniku sem odštela 86,00 eur.

Koliko časa potuje vlak iz Ljubljane v Budimpešto?

V soboto zvečer sva z možem, vsak s svojim nahrbtnikom, odšla na železniško postajo. Popolnoma brez pričakovanj kako bo. V označenem vagonu in na označenem ležišču sva imela svoj okoli 9 urni svet. Toliko namreč je potoval vlak iz Ljubljane v Budimpešto.

Kako je z ležišči v spalniku?

Preprosto. V kupeju s šestimi ležišči nisva bila sama, štirje smo bili. Pa niti ni bilo moteče, pred spanjem je stekla beseda, tako da sva pozabila, da ni to postelja, kot sva jo vajena doma. Vsak med nami je dobil svežo rjuho, odejo in vzglavnik. Vseeno sem imela s seboj spalno vrečo, v katero sem se zavila, preden sem zaspala. Na vsaki strani kupeja so tri ležišča, v pograd postavitvi.

Bi ponovila izkušnjo?

Zanimivo je bilo. In bom ponovila podaljšan izlet še v kakšno drugo evropsko prestolnico. Sostanovalcev v spalniku si ne moreš izbrati, in če se prepustiš, in sprejmeš kogarkoli, potem postane potovanje prava dogodivščina. Tudi pričakovanj glede udobja ne smeš imeti previsoka, tako doživiš najboljše, kar izlet ponuja.

Brez javnega prevoza raziskovanje Budimpešte

Železniška postaja je bila dovolj blizu hotela, ki sva ga izbrala za postanek. Odločila sva se, da dva dni, ki sva jih namenila za raziskovanje Budimpešte, ne uporabiva nobenega javnega prevoza. Z nahrbtnikom sva se povzpela na Budim. Prišla sva do gradu s čudovitim razgledom na Donavo in Pešto. Po ogledu sva se spustila v predel Pešte, kjer sva prenočila v čudovitem butičnem hotelu ob veličastni Donavi.

Preberite tudi: Budimpešta – z vlakom že za 19 evrov

“Budimpešta je čudovita. Kaj je obvezno za videt? Otok Sv. Margarete, do katerega se popeljete z ladjico po Donavi, peš iz Budima v Pešto in nazaj preko mosta, katedrala (ne vem več, kako se ji reče), kjer je bil okronan avstrijski cesar, pa še neka pomembna cerkev, kjer je bil krščen sv. Štefan, seveda tudi velika in zelo lepa židovska sinagoga, lahko se jo pogleda tudi od znotraj. Njihov parlament je zgradba, ki te s svojo lepoto čisto šokira! Marsikaj lepega je za videti.”

Forum: Kam in kako na počitnice

Ali ste vedeli?

Reka Donava je nekoč bila meja med mestoma Budim in Pešta. Na eni strani ti dih jemlje madžarski parlament, na drugi grajski hrib, ki ju je leta 1849 povezal Szenchenyijev verižni most. Mesta so se združila leta 1873. Najprej so mesto želeli poimenovati Pestbuda, vendar je kasneje prevladalo bolj melodično ime, Budimpešta.