Vlada je izdala nov odlok za zajezitev širjenja okužb z virusom SARS-CoV-2. Za vse potnike v javnem prometu je obvezno izpolnjevanje pogoja PCT – prebolevnosti, cepljenosti ali testiranja. Pogoja PCT v javnem prometu ni treba izpolnjevati mlajšim od 15 let, učencem in dijakom.

Za vožnjo z vlakom bodo poleg izpolnjevanja pogoja PCT še naprej obvezni uporaba zaščitne maske, razkuževanje rok in ohranjanje medsebojne razdalje.

Potniki na vlaku dokazujejo izpolnjevanje pogoja PCT z ustreznim dokazilom o prebolelosti, cepljenju ali negativnem testu.

Iskalnik voznih redov
Spletni nakup vozovnic Preverite, katere vozovnice lahko kupite preko spleta

Danes se bodo v zgodovino dokončno odpeljale še zadnje Gomulke

Z današnjimi zadnjimi vožnjami med Ljubljano in Litijo ter Ljubljano in Kranjem odhajajo v zgodovino še zadnje gomulke, bolj ali manj uspešno, umetelno ali ne,  pografitirane poljske železniške potniške garniture.

Slovenski in drugi potniki, izletniki, turisti, popotniki in še marsikdo, gotovo zelo dobro poznajo elektromotornike v značilni rdeči in kremno rumeni barvi, saj so bili skoraj šest desetletij nepogrešljivi v železniškem prevozu potnikov.

Prva Gomulka je v Slovenijo pripeljala junija leta 1964, ko je Poljska uradno “posodila” vlak za poskusno uporabo, vozil je med Ljubljano in Sežano, decembra istega leta pa so že začele voziti tudi v rednem prometu na relaciji Ljubljana – Jesenice.  Za tiste čase je zamenjava parne vleke z elektromotorniki pomenila izjemen napredek, saj se je potovanje od Ljubljane do Jesenic skrajšalo z več kot ure in pol na dobro uro.

 

   

Koliko potnikov so Gomulke prepeljale v teh letih, desetletjih, nikoli ne bo znano. Zagotovo pa drži, da se je z njimi prepeljala zelo velika množico potnikov.
Garniture, ki so dobile ime po nekdanjem poljskem voditelju Władysławu Gomułki, so bile izdelane v 60. in 70. letih prejšnjega tisočletja v poljski tovarni Pafawag v Wrocławu.

Gomulke odhajajo v zaslužen pokoj,  v prometu pa so že prvi sodobni Stadlerjevi potniški vlaki – dizelmotorni.

Do konca letošnjega leta – 2021 bo v Slovenijo prispelo 24 novih električnih vlakov, 10 bo dvopodnih (dvonadstropnih) garnitur. Do konca naslednjega leta – 2022, v skladu s pogodbo o dobavi novih vlakov,  na Slovenskih železnicah pričakujemo, da bo po naših tirih zapeljalo vseh 52 naročenih novih vlakov – od tega bo 21 enopodnih in 10 dvopodnih električnih ter 21 enopodnih dizelmotornih vlakov, ki nastajajo v tovarni Stadler na Poljskem. Skupna vrednost naročenih novih vlakov je 320 milijonov evrov brez DDV.

Gomulke so in bodo ostale nepozabni in nepogrešljivi del naše zgodovine, še zlasti železniške!