Podjetji podpisali preliminarno pogodbo za zagotavljanje trajnostnih storitev. Povezave med Milanom in Ljubljano v fazi proučevanja.
Ljubljana, 11. 1. 2024 – Družba Trenitalia, ki jo vodi g. Luigi Corradi, vodja potniškega prometa skupine FS, je s potniškim prometom Slovenskih železnic pod vodstvom direktorice SŽ-Potniški promet, mag. Darje Kocjan, v pogovorih o možnostih vključitve Slovenije kot naslednje destinacije vlakov Frecciarossa. Podjetji sta že podpisali preliminarni sporazum o razvoju čezmejnih storitev do Ljubljane. Zaveze bodo dokončno oblikovane v okviru sporazuma o sodelovanju.
Uvedba direktne povezave med Italijo in Slovenijo s hitrimi vlaki Frecciarossa bo potnikom omogočila okolju prijazno čezmejno potovanje. Slovenski potniki bodo lahko obiskali nekatere najlepše destinacije v Italiji, kot sta npr. Benetke in Verona, medtem ko bodo imeli italijanski potniki možnost obiskati nekatere najbolj priljubljene destinacije italijanskih turistov – poleg Ljubljane še Postojno (Postojnska jama), Divačo (Škocjanske jame) in Sežano (Lipica).
Končni cilj sodelovanja je vzpostavitev dveh parov vlakovnih povezav med Milanom in Ljubljano. Predviden čas potovanja med Milanom in slovensko prestolnico je približno 7 ur, med Trstom in Ljubljano pa približno 2 uri in pol. Po koncu infrastrukturnih del, ki trenutno potekajo v Sloveniji, naj bi se potovalni časi skrajšali.
Ker je uvedba vlaka in pričetek rednih voženj odvisna od infrastrukturnih zmogljivosti javne železniške infrastrukture v Sloveniji, SŽ – Potniški promet kot prevoznik tesno sodeluje tudi z upravljalcem javne železniške infrastrukture (SŽ – Infrastruktura). Za nadgradnjo javne železniške infrastrukture je sicer pristojna Direkcija RS za infrastrukturo. Načrtovane projekte in projekte v izvajanju (tudi na relaciji Ljubljana – Divača – Sežana) si lahko ogledate na spletni strani www.krajsamorazdalje.si
Seveda je želja vse nas, da bi se uvedba nove vlakovne povezave (EC 136 / 137) čim prej realizirala, vendar so v tem trenutku aktivnosti šele v začetni fazi zato je začetek še težko napovedati.
Vir fotografije: Wikipedia (AnsaldoBreda V250)