Po prvi poskusni vožnji konec avgusta je danes potekala uradna predstavitev Vinskega vlaka Vipavska dolina. Ekipa Winestronaut v okviru agencije Burjatik je uresničila svojo iskrivo zamisel, Vipavska dolina pa je dobila nov, trajnostno naravnan turistični produkt, ki bo na izviren način promoviral vipavske vinarje, njihova vina in lokalno kulinariko.
Zamisel o vinskem vlaku je predstavil Matjaž Zgonik, ki je pred dobrimi osmimi že presenetil z butično ponudbo vodenih vinskih tur z imenom Winestronaut. “Vinski vlak Vipavska dolina je nadaljevanje naše Winestronaut avanture, ki se je med gosti, domačimi in tujimi, dobro prijela. Železniška proga med Novo Gorico in Ajdovščino, ki je bila za prevoz potnikov povsem opuščena, nas je že nekaj časa izzivala. Z izkušnjami vodenja vinskih tur in na osnovi odličnega sodelovanja s številnimi vinarskimi družinami smo si zamislili nov turistični produkt. V Potniškem prometu slovenskih železnic so našo zamisel sprejeli z navdušenjem in tako je po večmesečnem obdobju logističnih in tehničnih usklajevanj naša zamisel o vinskem vlaku uresničena,” je z nalezljivim navdušenjem povedal Matjaž Zgonik.
Zgodba o prav posebnih in hkrati pristno lokalnih vinskih potepanjih po Vipavski dolini sega v čas, ko je Vipavska dolina kot turistična destinacija šele začenjala svoj hitri vzpon med danes najbolj prepoznavne turistične destinacije v Sloveniji. Vinske ture Winestronaut so obiskovalcem prve ponudile voden obisk vinarjev in okušanje vipavskih vin ob pristnih lokalnih zgodbah. Winestronaut danes že sodeluje z več kot štiridesetimi vinarji, priljubljenost teh tur pa med gosti iz leta v leto narašča. Vinski vlak Vipavska dolina okušanje vin in osebna srečanja z vinarji prestavlja na vlak, v potniške vagone, iz katerih lahko potniki med okušanjem odličnih lokalnih vin opazujejo rajsko lepo pokrajino. Vlak je, posebej na tej prometno neobremenjeni progi, kot ustvarjen za brezskrbna turistična potepanja. “Vožnja z vlakom je v več pogledih trajnostna. To, da oživljamo opuščeno železniško progo, odpiramo nove možnosti za promocijo lokalnih vinarjev in hkrati našim gostom omogočamo brezskrbno okušanje vina na zasebni vožnji z vlakom, pa je naš prispevek k odgovornemu turizmu,” je poudaril Jani Peljhan, direktor agencije Burjatik iz Ajdovščine, v okviru katere bo gostom na voljo nov turistični produkt Vinski vlak. Agencija Burjatik je letos spomladi kot prva agencija v Vipavski dolini pridobila mednarodni trajnostni znak Travelife in s tem znak Slovenia Green Travel Agency.
Vinski vlak Vipavska dolina bo po uradni poskusni vožnji, ki je namenjena sodelujočim vinarjem, že v decembru na vinsko turistična potepanja lahko popeljal zaključene skupine, kot so denimo društva ali podjetja, ki svoje sodelavce ob koncu leta nagradijo s skupnimi izleti. Z rednimi vožnjami bo vlak začel v prihodnji turistični sezoni. Z začetne postaje v Novi Gorici bo Vinski vlak Vipavska dolina potnike pripeljal v Ajdovščino, kjer si bodo ogledali staro mestno središče. Med vožnjo do Ajdovščine se bo potnikom predstavil prvi vinar, med povratno vožnjo pa še kateri. Posebno doživetje bodo postanki v vipavskih vaseh, kjer bodo potnike pričakali domačini s svojimi vini in lokalnimi jedmi. Priložnost za predstavitev na vlaku bodo dobili številni vinarji, posebno sodelovanje v ponudbi vinskega vlaka pa je že dogovorjeno tudi s člani Konzorcija vinarjev Vipavske doline, ki bodo potnike gostili v Dornberku.
Vinski vlak je že po prvi testni vožnji pritegnil veliko zanimanje, prišle pa so tudi pobude, da bi vlak vozil tudi do Štanjela ali še dlje. Tudi v Slovenskih železnicah, ki so ključni partner projekta, si želijo, da bi nov turistični produkt vključili v celovito ponudbo Bohinjske proge, saj ima ta izjemen turistični potencial.
“Živimo v času, ko sta varovanje okolja in trajnosten način mobilnosti izjemno pomembna in družbeno odgovorna naloga vsakega posameznika, zato sem še posebej vesela, da bomo z vožnjo izrednega Vinskega vlaka ponovno obudili del proge do Ajdovščine v tem delu Vipavske doline. Verjamem, da bo omenjena posebna vožnja Vinskega vlaka uvod v nadaljnje sodelovanje in s tem širjenje produktov na trajnosten način v tem delu Slovenije. Pri tem gre predvsem za vlogo turizma, vključevanje lokalnih skupnosti in sodelovanje s ponudniki turističnih storitev. Z vpeljavo Vinskega vlaka bomo ponudili konkurenčen turistični produkt z varnim, zanesljivim in udobnim železniškim prevozom,” je ob predstavitvi povedala mag. Darja Kocjan, direktorica Potniškega prometa slovenskih železnic.
Nov turistični produkt je v lokalnem okolju prva podprla Občina Ajdovščina, ki že več let sistematično podpira razvoj novih turističnih produktov. Agencija Burjatik se je letos namreč uspešno prijavila na občinski razpis za inovativne turistične produkte.
Vinski vlak je pomembna pridobitev za celotno turistično ponudbo Vipavske doline. Zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina je v zadnjih letih z velikimi vlaganji v promocijo in s podporo razvoju turističnih produktov v destinacijo privabil številne goste. Erika Lojk, direktorica Zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina, je ob tem povedala: “Zgodovina vinorodne Vipavske doline sega daleč nazaj. Vinorodni okoliš in vrhunska vina številnih vinarjev predstavljajo temelj turističnega razvoja in so danes pomemben del zgodbe naše celotne destinacije. In ko se pomembna zgodba vina združi s trajnostjo, ki ji v naši destinaciji posvečamo veliko pozornosti, nastane priložnost za novo turistično izkušnjo. Zato nas še toliko bolj veseli, da bo ponudbo TOP doživetij v Vipavski dolini obogatil Vinski vlak, ki združuje t.i. mehko mobilnost z turističnimi vsebinami, vinom in kulinariko. Čestitke Winestronautu. Verjamem, da bo produkt uspešno zaživel.”